Nowa wersja Lancer wersja X jest owocem partnerstwa z Chryslerem. Wspólna platforma będzie wykorzystywana przy różnych modelach. To zupełnie nowy model, który ma być bardziej komfortowy nie tracąc na agresywności tak twierdzi Mitsubishi... bo przecież to cały czas lancer Evolution - czteronapędówka homologowana Ngrupowo. Rozmiarowo zyskał 30mm w rozstawie pomiędzy kołami, 25mm miedzy osiami i co niepotrzebne 30 mm na wysokości. Wagowo również urósł 1600kg.
2,0 litry Forever
Jednostka napędowa, która cały czas ma pojemność 1998 cm3 jest zupełnie nowa i również została stworzona w współpracy z firmą Chrysler i Hyundai. Blok silnika, lżejszy o 12kg, jest konstrukcją aluminiową. Silnik umocowany 10 mm niżej, pozbawiony został wałków wyrównoważającyh. Głowicę obrócono , kanały wydechowe zasilają kolektor i turbinę znajdującą się przy przegrodzie silnikowej. Zlikwidowanie popychaczy pozwoliło według Mitsubishi zyskać około 10 Nm. Silnik legitymuje się teraz mocą 295 kM przy 6500 obr/min i momentem około 370-390Nm przy 3500 obr/min w zależności od wersji . Nowy wirnik kompresora jest, według Mitsubishi o 18% bardziej reaktywny .
Wersje MR i GSR
Wersja tańsza GSR wyposażona jest w zupełnie nowa mocniejszą manualną skrzynię biegów o stosunkowo blisko zestopniowanych przełożeniach, natomiast wersja MR( standard, na zamówienie z manualną) w skrzynię twin clucth SST wyprodukowana przez Getrag liczącą 6 biegów oraz 3 różne programy użytkowe , które nazwano auto , sport i super sport. Niestety z ta skrzynią czyste osiągi są gorsze.
Osiągi seryjne wersji GSR ( US Spec) zmierzone przez nas na Racelogicu
0-100km/h 6,6 s, 80-120km/h 4,8 s 4 bieg; 6,9 s 5 bieg
0-120km/k 8,5 s, 80-150km/h 8,8 s 4 bieg ; 12 s 5 bieg
0-140km/h 11,6s,
0-180km/h 19,5 s
0-200km/h 25,5 s 400m 14 , 5 s
Zestawy budowane w oparciu o układy wydechowe dwóch firm: Milltek oraz Hayward&Scott.
Zestaw 1350-400kM / 450-500Nm
Charakterystyka:
Duża różnica w reakcji na pedał gazu, znaczna poprawa osiągów.Dostępne również dla skrzyni SST.
Samo indywidualne strojenie pod dany zestaw, seryjny wydech , przelotowy wydech , dolot ...
Cena: 2 600 zł netto
Zestaw 1360kM / 450Nm
Charakterystyka:
Duża różnica w reakcji na pedał gazu, znaczna poprawa osiągów.Dostępne również dla skrzyni SST.
Modyfikacje :
- catback Milltek
- montaż części
- indywidualne strojenie
Cena: 6 300 zł netto (catback H&S +150 zł)
Pomiary przyspieszeń urządzeniem Racelogic ( dwie osoby, 3/4 zbiornika, temp 28C, pogodnie)
Pomiary przyspieszeń Racelogic |
Seria |
Stage 1 Maptek |
0-100km/h | 6,5s | 5,6s |
0-120km/h | 8,5s | 7,4s |
0-140km/h | 11,6s | 9,9s |
0-160km/h | 14,7 | 12,5s |
0-180km/h | 19,5s | 16,6s |
0-200km/h | 25,5s | 21s |
0- 400m |
14,6s | 13,7s |
80-120km/h 4bieg |
4,8s | 3,7s |
80-150km/h 4 bieg |
8,8s | 7,3s |
80-120km/h 5 bieg |
6,9s | 6,1s |
80-150km/h 5 bieg |
12s | 10,6s |
Zestaw 2370kM / 460Nm
Modyfikacje:
- downpipe H&S
- catback H&S
- montaż części
- indywidualne strojenie
Cena: 7 300 zł netto
Zestaw 3390kM / 500Nm
Modyfikacje:
- pełen układ wydechowy Millteka lub H&S
- dolot
- blow off
- zawór 3 port
- montaż części
- indywidualne strojenie
Cena: 9 500 zł netto (9 700 zł dla układu H&S)
Zestaw 4 400-450kM / 520-570Nm
Charakterystyka:
Zestaw nie dedykowany dla samochodów wyposażonych w skrzynie SST.
pełen przelot, zakres obrotów wysokiego momentu obrotowego 3100-5800 obr/min, wysoka moc
- wolny wydech
- większa turbosprężarka
- wydajniejsze wtryskiwacze
- pompa paliwa
- dolot
- FMIC
Cena:
Oparta o indywidualną kalkulację
UWAGA
Samochody strojone indywidualnie których części lub ich kompletacja różnią się od zestawów firmy Maptek nie podlegają gwarancji uzyskania mocy podanej na stronie WWW.
Moce podane w zestawach są przybliżone, obrazowe, dla w pełni sprawnych silników jak i ich elementów typu: turbosprężarka, przepływomierz, zawory sterujące, intercooler, układ chłodzenia, przeniesienia napędu…. Należy również pamiętać o możliwej różnicy mocy pomiędzy dwoma identycznymi silnikami sięgającą w niektórych przypadkach aż do 10%.