Lancer EVO IX napędzany jest dwulitrowym, szesnastozaworowym silnikiem 4G63 ze zmiennymi fazami dolotu MIVEC o stosunkowo wysokim, jak na silnik turbodoładowany, stopniu sprężania - 8,8. Moc 280 kM przy 6500 obr/min i 400 Nm przy 3500 obr/min sprawiają że samochód, pomimo 1500 kg wagi przyspiesza naprawdę szybko. Drobne modyfikacje obudowy turbosprężarki MIVEC i zmienione nastawy ciśnienia doładowania sprawiły że silnik zyskał więcej momentu w dolnym i środkowym zakresie obrotów. Modele importowane do polski to GSR wyposażone w 6 biegową skrzynię biegów o krótkich przełożeniach ze środkowym aktywnym dyferencjałem ACD możliwym do ustawnienia w 3 programach (Tarmac, Gravel, Snow). Tylny dyferencjał to tzw. super AYC (active yaw control) kontrolowany przez sterownik, który dba o odpowiedni rozdział momentu pomiędzy tylne koła w zależności od momentu działającego na samochód. Zauważalnym mankamentem jest 55-litrowy zbiornik, który przy normalnej jeździe w naszych warunkach starcza zaledwie na 300-350km.
Samochód z wymienionym układem wydechowym i dolotowym zyskuje 25 kM i 20 Nm. Po dodaniu wydajniejszej pompy paliwa i odpowiednim zestrojeniu można uzyskać moc rzędu 350 kM i 460 Nm.
Na pełnym, 3" układzie wydechowym osiągamy 365-370 kM - w poprzedniej wersji (EVO VIII) osiągnięcie takiej mocy wymagało montażu innych wałków.
Maptek i współpraca z MMC & Auto Gt
Zostaliśmy wybrani przez MMC ( importer Mitsubishi na Polskę ) i Auto Gt ( dealer Mistubishi) do stworzenia pakietów mocy GT300 , GT340 , GT 360 oraz ekskluzywnej wersję GT400 ( tylko 10 sztuk), od wyboru części po mapping . Zestawy te były sprzedawane przez sieć dealerów Mitsubishi z pełną gwarancją.
Zestaw 0 strojenie
Indywidualne strojenie silnika z wykorzystaniem sondy szerokopasmej, EGT ....
W oparciu o doświadczenie paro letnie w strojeniu oryginalnych sterowników evo8 oferujemy posiadaczom evo8 z
podstawowymi modyfikacjami ( typu wydech, dolot) usługę typu indywidualny remap.
Inny przebieg momentu, wzrost mocy około 30-60PS,momentu obrotowego 40-70Nm, (w zależności od danego wydechu, dolotu, paliwa, sprawności jednostki) inna reakcja na gaz, szybszy spool-up i bezpieczeństwo dla silnika. Duża liczba absolutnie bezawaryjnych modyfikacji jest doskonałym tego przykładem.
Prosimy o kontakt w celu omówienia szczegółów i uzgodnienia set upu. Czas trwania od jednego do dwóch dni jeśli samochód sprawny.
Cena: 2600 netto
Zestaw 1 350kM i 450 Nm
- 3" downpipe,
- część środkowa i tylny tłumik H&S (pozostaje oryginalny środkowy katalizator)
- wydajniejsza pompa paliwa
- komplet uszczelek
- montaż części
- indywidualne przeprogramowanie sterownika (z użyciem szerokopasmowej sondy AFR, EGT ...)
Cena: 8 950 zł netto
Zestaw 2 370kM / 475 Nm
- 3" kompletny układ wydechowy H&S
- układ dolotowy
- wydajniejsza pompa paliwa
- komplet uszczelek
- montaż części
- indywidualne przeprogramowanie sterownika (z użyciem szerokopasmowej sondy AFR)
Cena: 14 000 zł netto
Zestaw 3 390-400 kM / 500 Nm
- 3" kompletny układ wydechowy H&S
- wydajniejsza pompa paliwa
- większy FMIC z dolotem
- wydajniejszy siłownik
- komplet uszczelek
- montaż części
- indywidualne przeprogramowanie sterownika (z użyciem szerokopasmowej sondy AFR)
Cena: Prosimy o indywidualny kontakt
Zestaw 4 450-600 kM / 500-700 Nm
Oparte o zakuty silnik i liczne obróbki oraz części, kalkulacja po wstępnej rozmowie z klientem.
UWAGA
Samochody strojone indywidualnie których części lub ich kompletacja różnią się od zestawów firmy Maptek nie podlegają gwarancji uzyskania mocy podanej na stronie WWW.
Moce podane w zestawach są przybliżone, obrazowe, dla w pełni sprawnych silników jak i ich elementów typu: turbosprężarka, przepływomierz, zawory sterujące, intercooler, układ chłodzenia, przeniesienia napędu…. Należy również pamiętać o możliwej różnicy mocy pomiędzy dwoma identycznymi silnikami sięgającą w niektórych przypadkach aż do 10%.